våga säga emot!


Första inlägget i denna kategori...

Våga säga emot!

Jag tycker väldigt illa om när man pratar bakom ryggen på någon samtidigt som man låtsas vara snäll. Och även när någon tror att den bestämmer över än. Jag har t ex en kompis som har en bästa kompis som har många andra som är hennes bästa kompisar. Och det är ju vanligt, eller hur? Men så tycker den här personen att min kompis inte får ha några andra "bästisar". Och det är ju lite konstigt eftersom hon själv har hur många som helst. Min kompis vågar inte säga emot och låter därför den här personen fortsätta bestämma. Jag är inte en sån som inte bryr mig när jag får reda på något sånt. Jag brukar oftast vilja gå fram till den här personen och säga till den riktigt ordentligt. Men oftast så brukar det ju vara så att man inte får säga något.
Så då känns det lite jobbigt. Men jag bukar alltid säga att dom ska säga emot. Jag skulle inte låta någon göra så mot mig. Eller visst, det finns ju undantag. Jag kanske inte alltid säger emot.
Det är jobbigt att gå runt och känna sig deppig för att man inte vågar säga emot.
Så våga säg emot om det behövs!

Puss å Kram L.

Kommentarer
Postat av: sara ღ

bra!!! jag sitter i samma båt! haha!

2010-03-20 @ 21:38:23
URL: http://sassamie.blogg.se/

Skriv något sött!:

Vad heter du?;):
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (Kommer inte synas)

URL/Om du har en blogg,skriv den här,tack!:):

Kommentera här! :):

Trackback
RSS 2.0