Dagens äventyr! ;O

God kväll!♥

Förlåt att jag inte har bloggat idag. Men jag har varit på pappas jobb hela dagen.
Hela famliljen var på pappas jobb. För vi skulle flytta min och min brorsas buster. (En liten, snabb båt)
Medans Ricky (Min brorsa) och pappa tvättade den och allt sånt, så gick jag och Nok (Min syrra) till gymmet där.
Men sen hjälpte vi till. och när vi var klara så skulle vi basta och lite sånt. Men då hade något gått sönder, det var typ någon pump, jag kommer inte ihåg. Men ivarjefall så cyklade jag Ricky och pappa ner dit och kollade.
Vi cyklade långt ner i bergen. Och fick vi gå ännu längre ner i någon spiraltrappa. Och när vi kom fram. Så klickade pappa på något. Och "pumpen" började ryka och "poffa". Jag gick några steg bakåt, för jag inte gillade ljudet. Och sen stängde pappa av den. Sen gick brandlarmet! Jag har brandlarms-fobi. Så jag får panik när jag hör något brandlarm. (även när det bara är övning!)
Vi går snabbt upp för trappan och cyklar fort. Brandlarmen satt jätte tätt. (tyckte jag.)
Och det lät 10 gånger högre än det i skolan nästan. Det tjöt i öronen!
Mitt hjärta bultade mer och mer!
Pappa stannar och säger:
-Här är det!

Och då trodde jag han menade att det var där det brann. Men jag hade ju fel.
Eftersom jag var i ett s.k panik-läge så tänkte jag inte på att brandlarmet gick för att det rök ur den där "pumpen". Jag trodde det brann..
Men pappa låser snabbt upp dörren och stänger av brandlarmet.
Jag darrade fortfarande lite.
Efter det cyklade vi tillbaka till "pumpen" och pappa kollar lite. Sen cyklar vi upp ur bergen tillbaka till kontoret. Och efter det bastade Jag, pappa och Boon (pappas sambo).
När vi var klara åkte vi hem. Och nu ska jag snart äta!
Magen kurrar! ;)


Hade ingen bättre bild...

Men ja, nu fick ni veta om mitt lilla äventyr idag. (Som jag tyckte var läskigt!)

Har ni haft något speciellt "äventyr" ?

Puss å kram L.



 


Kommentarer
Postat av: Anita

Nej, inte direkt...

2009-12-13 @ 21:11:08
URL: http://bluemoment.blogg.se/

Skriv något sött!:

Vad heter du?;):
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (Kommer inte synas)

URL/Om du har en blogg,skriv den här,tack!:):

Kommentera här! :):

Trackback
RSS 2.0